Trening funkcjonalny to ważny element oferty treningowej siłowni i w klubie fitness. Dlatego najczęściej wyodrębnia się dla tego rodzaju treningu osobną przestrzeń. Strefa treningu funkcjonalnego powinna zawierać sprzęt pozwalający trenować różne partie ciała, wykonywać trening wielostawowy.  

Wśród elementów tej strefy polecamy umieszczenie akcesoriów i przyrządów o wielu zastosowaniach. Slam balls, dzięki którym można wykonywać ćwiczenia ogólnorozwojowe i crossfitowe. Rzucanie o podłogę wymaga sporych pokładów energii, ćwiczymy w ten sposób wytrzymałość siłową. Uzupełnienie strefy treningu funkcjonalnego o młot treningowy, z podobnymi funkcjami, poszerza i urozmaica ofertę treningową danego miejsca. Mówiąc kolokwialnie, panowie i panie znudzeni seriami podnoszenia sztang i hantli mogą sięgnąć po akcesoria takie, jak młot treningowy, opona, czy slam ball, by trenować cechy motoryczne w mniej konwencjonalny sposób.  

FitBagi przydają się w crossficie i wykonywaniu ćwiczeń ogólnorozwojowych, poza tym mają walory estetyczne. Ma to ogromne znaczenie, gdyż według najnowszych badań już około 60% klientów siłowni stanowią kobiety. Skakanki i lina treningowa podobnie, jak młot, poszerzają ofertę ćwiczeń wzmacniających siłę i koordynację ruchową. Kamizelka obciążeniowa jest stosowana w ćwiczeniach różnego rodzaju, jako obciążnik zwiększający trudność danego ćwiczenia. Umożliwia równomierne rozłożenie ciężaru, odciążając kręgosłup. Power bands zapewnią ciekawą alternatywę w treningu ogólnorozwojowym, przy podciąganiu się, wyciskaniu, przysiadach, a także znajdują zastosowanie w stretchingu, przy rozciąganiu poszczególnych partii mięśniowych.

Kółka gimnastyczne i skrzynia plyometryczna Apus Sports są wykonane z drewna, skrzynia konkretnie ze sklejki, która ma dużą wytrzymałość. Wykorzystując te akcesoria mamy duże pole manewru w treningu. Kółka bywają też wykorzystywane przy treningu funkcjonalnym, rozwijającym sprawność w ramach dyscypliny street workout. Służą głównie do wykonywania ćwiczeń w zwisie i do podnoszenia, do wzmacniania mięśni stabilizujących. Z kółek mogą korzystać zarówno profesjonaliści, jak i amatorzy. Skrzynia plyometryczna służy do treningu plyometrycznego. Zadaniem tego rodzaju treningu jest wygenerowanie jak największej mocy mięśniowej podczas wysiłku, co zwiększa moc i wytrzymałość mięśni.

Piłka lekarska skórzana co prawda nie służy do odbijania o podłogę, ale doskonale sprawdza się przy treningu na mięśnie brzucha, czy w grach crossfitowych, treningu bokserskim. Pomost ciężarowy jest niezbędny do wykonywania ćwiczeń ze sztangą, z obciążeniami bumper plates. Polecamy do treningu funkcjonalnego bumper plates, a nie obciążenia Mercury Apus Sports, bo ich materiał pozwala na odbijanie od podłoża. Pas treningowy stabilizuje lędźwiowy odcinek kręgosłupa. Wykorzystuje się go w treningu siłowym, na przykład jako zabezpieczenie podczas podnoszenia i rwania sztangi z obciążeniem. Balance step umożliwia trening na niestabilnym podłożu. Trenując w ten sposób wzmacniamy mięśnie stabilizacyjne. Doczepiane do niego tubingi to doskonały zestaw do ćwiczeń dolnych i górnych partii mięśniowych, daje ogromne możliwości w treningu funkcjonalnym. W organizacji przestrzeni i magazynowaniu akcesoriów w strefie treningu funkcjonalnego zapewne pomoże nasz nowy wielofunkcyjny stojak.

Więcej informacji o wyposażeniu strefy treningu funkcjonalnego na: http://apus-sports.pl/trening-funkcjonalny